Zrównoważona etyka reklamowa kasyn online
Obecność mediów społecznościowych i cyfrowej hiper łączności doprowadziła do rozpowszechnienia się reklam na dużą skalę w branży hazardowej. Dlatego został stworzony pewnie zbiór zasad regulujących reklamy kasynowe. Oznacza to, że wszystkie kasyna i zakłady bukmacherskie muszą przestrzegać danych przepisów, aby umożliwiać wyświetlanie bezpiecznych reklam.
W hazardzie większość reklam opiera się na promocji bonusów i ofert specjalnych: bonus bez depozytu, darmowe spiny, bonus powitalny itp. Ważne jest jednak, aby takie promocyjne reklamy odpowiadały pewnym wymaganiom regulacyjnym. Nie powinny one oszukiwać klientów, a wręcz podawać mu całą informację na temat bonusów już na samym początku, nie ukrywając niczego.
Branża hazardowa powinna być przejrzysta i zrównoważona. Nie ukrywać niczego przed graczami oraz nie narażać ich na niepotrzebne ryzyko, związane z hazardem. Celem reklam jest zachęcenie graczy do odpowiedzialnej gry, która nie niesie za sobą ryzyka.
Zrównoważony i sprawiedliwy hazard
Odpowiednio zarządzana i regulowana branża hazardowa może być zrównoważona. Co to jednak znaczy „zrównoważony” w hazardzie? Najprościej mówiąc, chodzi nam o to jak funkcjonuje kasyno i dlaczego? Czy ma ono pozytywny wpływ na swoich klientów, czy generuje zyski i jaka jest jego wartość dla akcjonariuszy.
Zrównoważony biznes hazardowy zapewni, że sukces zostanie osiągnięty poprzez wpływ społeczeństwa (odwiedzających gości) oraz dobrą reklamę kasyna. Firma nie może powiedzieć, że jest zrównoważona, ponieważ akcjonariusze otrzymują swoje akcje na czas, podczas gdy gracze kasyna płacą duże koszty i ogólnie nie są zadowoleni z wypłacalności oraz regulacji, panujących w kasynie.
Reklama i odpowiedzialny hazard
Stosunek wielu ludzi do reklamowania hazardu czy kasyn online jest bardzo niejednoznaczny. Większość osób, które nigdy nie grały w kasynach, odbierają je jako oszustwo albo po prostu coś bardzo negatywnego. Zadaniem reklam dziś jest zapewnienie nowych graczy, do których sięga reklama, że kasynom zależy na bezpiecznej i odpowiedzialnej grze na korzyść klienta.
Kasyno może istnieć wyłącznie ze społeczeństwem, które w nim gra, dlatego potrzebne jest zaufanie obu stron i masa regulacji, które pomogą wzmocnić tę więź. W przeszłości gry hazardowe nie były tak szeroko reklamowane, ale dzisiaj wraz we wzrostem reklam rośnie żądanie na zakazanie takiego marketingu.
Najważniejsze w tym wszystkich jest znalezienie balansu. Praktycznie niemożliwy wydaje się zakaz reklamowania hazardu w dobie globalnej cyfryzacji. Konkurencja na rynku online jest ogromna i kasyna starają się dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Jeśli zabronimy im się reklamować, to prawdopodobnie będą robić to nielegalnie, pobudzając do jeszcze większej niechęci ze strony społeczeństwa.
Koncepcja odpowiedzialnego hazardu jest obecnie kluczowa i na niej skupia się większość kasyn online. Jeśli firma przestrzega wszystkich regulacji związanych z odpowiedzialnym graniem na dłuższą metę, klienci zaczną im bardziej wierzyć. Stąd wynika, że odpowiednia reklama, spełniająca wymogi odpowiedzialnego hazardu, staje się jednym z największych wyzwań dla nich i jednocześnie najbardziej niezawodną metodą na uzyskanie nowych i lojalnych klientów.
Reklama hazardu staje się problematyczna, kiedy przedstawia potencjalnie kłamliwe informacje i wywołuje negatywne emocje gracz. Aby być odpowiedzialnym, firmy muszą świadomie podchodzić do treści, które umieszczają w swoich reklamach. Zdecydowanym plusem jest zatrudnienie profesjonalnej agencji reklamowej, zajmującej się marketingiem hazardu. Oni z pewnością będę wiedzieć, jakie treści należy reklamować, aby nie były one potencjalnie szkodliwe czy nieodpowiednie.
Możliwe mechanizmy wpływu reklamy w hazardzie na graczy
Wielu graczy traktuje hazard jako chwilową rozrywkę i wie, jak grać odpowiedzialnie. Mają oni czas i środki na wspieranie swojej rozrywki bez negatywnego wpływu na ich życie. Niestety istnieje też grupa graczy, wpływ reklamy, na których może pogorszyć ich problemy z hazardem. Taka reklama może obejmować:
- zachęcanie graczy do przejścia na problematyczne gry;
- zachęcanie do wypróbowania nowych i specyficznych rodzajów hazardu;
- zachęcanie młodzieży do wczesnego grania w kasynach;
- normalizacja hazardu jako akceptowalnej długoterminowej formy rozrywki.
Reklama hazardowa nie powinna się kojarzyć graczom z szybkim i łatwym zarobkiem. Nie powinna też sugerować, że każdy gracz wygra ogromne pieniądze i zostanie milionerem, jeśli tylko zarejestruje się w kasynie. Raczej należy się skupić na legalności i przejrzystości kasyna online, dostępnych metodach płatności oraz walucie, a także zabezpieczeniach. Klienci muszą się czuć bezpieczni i chronieni w razie niespodziewanych oszust przez osoby trzecie.
Analitycy twierdzą, że prawdziwy wpływ reklam hazardowych na problematyczny hazard jest w rzeczywistości stosunkowo niewielki. Ponadto najbardziej ryzykowne gry i nielegalne kasyna nie afiszują się za bardzo ze swoją reklamą. Dzisiaj mamy wiele skutecznych organów ścigania szarej strefy hazardowej.
Komunikaty w reklamie hazardowej
Ogólnie rzecz biorąc, najlepsza i najbardziej odpowiednia reklama hazardowa dziś powinna przedstawiać hazard jako rozrywkę i aktywność towarzyską, która nie jest wieczna i szybko się kończy. Nie należy tego traktować jak długoterminowe hobby, które z czasem może przerosnąć w twój zawód. Oczywiście takie wypadki się zdarzają, ale są to raczej wyjątki od reguły. Reklama powinna się jednak skupiać na większości społeczeństwa. Zwykle zabraniają sugerowania, że umiejętności są ważniejsze niż przypadek i unikają skupiania się na jackpotach.
Wraz z użyciem jaskrawych kolorów, grafiki i celebrytów, reklama hazardu wygląda teraz jak każdy inny rodzaj marketingu promocyjnego. Konsumenci sceptycznie podchodzą do większości reklam, w tym hazardowych.
Komentarze (0)
Skomentuj