
Kim jest micro digital influencer?
Nie trzeba być wielkim, aby osiągać ogromne sukcesy. Najlepiej o tym fakcie świadczy sukces istnienia w mediach społecznościowych nowego typu influencerów – micro digital influencer. W niektórych przypadkach micro influencerzy charakteryzują się większym nawet o 60% współczynnikiem konwersji w porównaniu do znacznie większych kolegów. Micro digital influencer każdego dnia są śledzeni przez trochę więcej niż 1000 osób. Bardzo często wywierają oni dużo większy wpływ na swoją społeczność, dzięki której osiągają bardzo wysokie wyniki. W ich przypadku niektóre rzeczy działają dużo lepiej niż u makro oraz mega społeczności influencerów.
Micro digital influencer
Każdy wie, kto śledzi mikro influencerów, że dużo częściej oraz chętniej dzielą się własną opinią z pozostałymi. Pozostawiają dużo większą liczbę like'ów oraz udostępnień i angażują się w życie całej społeczności. Na profilach społecznościowych większych liderów opinii, rzadko zdarzają się takie sytuacje oraz darmowe spiny za rejestrację bez depozytu.
Nikt nie ma wątpliwości, że obecnie żyjemy w epoce mediów społecznościowych. Kto ich nie ma nie jest po prostu na bieżąco z obecnymi wydarzeniami czy życiem publicznym. Media społecznościowe mają ogromny wpływ na nasze życie i stały się elementem działania strategii marketingowych jako efektywne źródło reklamy. Media społecznościowe kreują nasze gusta, ale również i potrzeby. Jesteśmy niezwykle podatni na wpływy innych ludzi, nawet będąc tego zupełnie nieświadomym.
Przy wyborze produktów lub usług, lubimy kierować się opinią innych, szczególnie tych przez nas lubianych. Nie ma zatem zdziwienia, dlaczego tak skuteczny jest dziś influencer marketing. Influencerzy są dzisiaj bardziej wpływową grupą ludzi niż celebryci. To z ich zdaniem dzisiaj bardziej się liczą użytkownicy niż ze zdaniem celebrytów. Influencerzy wydają im się bardziej bliscy – są to ludzie jak my. Jednak coraz większą popularnością cieszą się osoby typu micro digital influencer. Kim są? To już nie ogromne konta o niewyobrażalnych zasięgach, ale również te mniejsze konta, które dopiero budują swój kanał, ale mają ogromny potencjał i zmobilizowaną widownię odbiorców.
Kim jest micro digital influencer?
Mikro influencerzy są klasyfikowani według różnych wytycznych. Jedne twierdzą, że należy posiadać poparcie poniżej 30 tysięcy śledzących, a z kolei inne, że pomiędzy 1-10 tysiącami. Często mikro influencerzy to zwykli ludzie tacy jak my. Decydują się na publikowanie związanych ze swoimi pasjami oraz codziennością treści na portalach społecznościowych. Zaczynają gromadzić wokół siebie niewielką liczbę osób, które są naprawdę aktywne w sieci oraz gotowe do skorzystania z oferty prezentowanych przez mikro influencerów marek.
Mikro influencer zazwyczaj pisze bloga lub vloga na YouTube, aktywnie dodaje zdjęcia na Instagramie wraz z opisami czy tworzy treści na Facebooka lub TikToka. Jest to zazwyczaj osoba, która pracuje na pełen etat, a media społecznościowe traktuje jako odskocznię od rutyny pracy i pasję, którą może rozwijać poza pracą etatową. Micro digital influencer gromadzi przed swoimi kanałami społeczność, która zwykle jest bardzo zgrana i wchodzi ze sobą w interakcje, np. na grupie na Facebooku. Towarzyszy temu żywa autentyczność, a micro digital influencer jest dla nich jednocześnie autorytetem w swojej dziedzinie, jak i również dobrym znajomym, którego rad chętnie słuchają.
Dzięki temu ta relacja prowadzona z użytkownikami w mediach społecznościowych jest o wiele bardziej autentyczna niż w przypadku macro influencerów o milionowych zasięgach. Społeczność w przypadku micro digital influencera jest gromadzona przez długi czas prowadzenia kanału, często również jest tak, że micro digital influencer organizuje niewielkie spotkania ze swoją społecznością, na której wszyscy mają okazję się poznać.
Micro digital influencer w kampanii marketingowej
Współpraca z micro digital influencerem może być sukcesywna, co zauważyły niektóre marki. Przede wszystkim należy zauważyć, że jest to tańsza opcja, a często o wiele korzystniejsza dla firmy. Zatrudniając w swojej kampanii marketingowej micro digital influencera, marka może liczyć, że zaangażowana społeczność towarzysząca influencerów i na pewno zwróci większą uwagę. W przypadku obserwujących istnieje pewna zależność, która mówi, że im więcej tzw. followersów, tym społeczność jest mniej zaangażowana. Część początkujących mikro digital influencerów zgadza się na współpracę barterową. Jest to dobre rozwiązanie, gdy nie masz dużego budżetu na kampanię. Szacunkowo, micro digital influencer może generować o 60% większe zaangażowanie od macro influencera. Imponujące, prawda?
Komentarze (0)
Skomentuj